ژمارەی بینین:

چەند فەرموودەیەك دەربارەی مانگی رەمەزان

نوسەر:مامۆستا عدنان بارام
بەروار:٢٠١٢/٠٧/٣١

1- ێغەمبەر (صلى الله عليه وسلم) دەفەرمووێت :" مَا مِنْ عَبْدٍ يَصُومُ يَوْمَاً في سَبيلِ اللهِ إلا بَاعَدَ اللهُ بِذَلِكَ وَجْهَهُ عَن النَّارِ سَبْعينَ خَريفاً " (أخرجه البخاري : (6 / 35) رقم : (2840) ومسلم رقم : (1153) عن أبي سعيد الخدري ، واللفظ لمسلم ، وقوله : "سبعين خريفاً" : ، أي : مسيرة سبعين عاما . قاله الحافظ في (الفتح) : ( 6 / 48 ) .).
2- " الصِّيامُ جُنَّةٌ يَسْتَجِنُ بِهَا العَبْدُ مِنَ النَّارِ " (أخرجه أحمد : (3/296) عن جابر ، وأحمد: (4/22) عن عثمان بن أبي العاص ، وهو حديث صحيح.)
واتە : ڕۆژوو پارێزەرە بەندەی موسوڵمان خۆی پێ دەپارێزێت لە ئاگری دۆزەخ .
3- " مَنْ صَامَ يَوْمَاً في سَبيلِ اللهِ ، جَعَلَ اللهُ بَيْنَهُ وَبَيْنَ النَّارِ خَنْدَقَاً كَمَا بَيْنَ السَّماءِ وَالأرضِ " (أخرجه الترمذي : ( 1624 ) من حديث أبي أمامة ، وفي سنده لين ، الواليد بن جميل : صدوق يخطيء لكنه توبع ، فأخرجه الطبراني في ( الكبير ) : ( 8 / 260 ، 274 ، 280 ) من طريقين عن القاسم عن أبي أمامة ، وفي الباب عن أبي الدرداء : أخرجه الطبرانيي في ( الصغير ) : ( 1 / 273 ) وفيه ضعف . والحديث صحيح .).
واتە : هەر كەسێك ڕۆژێك بە ڕۆژوو بێت لە پێناوی خوادا ، خوای پەروەردگار بەو كارەی دۆڵێك لە نێوان ئەو و ئاگردا درووست دەكات ، دووری نێوانیان وەكو دووری نێوان ئاسمان و زەوی دەبێت .
4- " عَلَيْكَ بِالصَّوْمِ ، لا مِثْلَ لَهُ " (أخرجه النسائي : ( 4 / 165 ) ، وابن حبان : ( ص : 232 – موارد ) ، والحاكم : ( 1 / 421 ) ، وسنده صحيح .).واتە : بەڕۆژوو بە ، ڕۆژووش هاوشێوەی نیە .
5- " قالَ اللهُ : كُلُّ عَمَلِ ابنِ آدم لَهُ إلا الصَّيام (12) ، فَإنَّهُ لي و أنَا أَجْزي بِهِ ، والصِّيامُ جُنَّةٌ ، وإذا كَانَ يَوْمُ صَوْمِ أحَدِكُم ، فَلا يَرْفَثُ ، ولا يَصْخَبُ ، فإنْ سَابَّهُ أحدٌ أو قاتَلَهُ فَلْيَقُل : إنّي امرُؤٌ صائم (13) ، والذي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لخَلُوفُ فَمِ الصَّائِمِ أَطْيَبُ عِنْدَ اللهِ مِنْ رِيحِ المِسْكِ (14) ، لِلصَّائِمِ فَرْحَتانِ يَفْرَحْهُما : إذا أَفطَرَ فَرِحَ ، وإذا لَقِيَ رَبَّهُ فَرِحَ بِصَومِهِ " (أخرجه البخاري : ( 4 / 88 ) رقم : ( 1904 ) ، ومسلم رقم : ( 1151 ) واللفظ للبخاري .).
واتە : خوای پەروەردگار فەرموویەتی : هەموو كردەوەی ئادەمیزاد بۆ خۆیەتی تەنها ڕۆژوو نەبێ بۆ منە ( واتە : هەمووی پاداشتێكی دیاری كراوی هەیە ڕۆژوو نەبێ‌ پاداشتی دیاری نەكراوە ) ، ڕۆژووش پارێزەرە لە ئاگری دۆزەخ ، هەر یەكێ‌ لە ئێمە بە ڕۆژوو بوو باواز لە ووتەی پڕو پوچ بێنێ‌ و هاوار نەكات ، وە ئەگەر كەسێك جوێنی بە یەكێك لە ئێوەدا یان شەڕی پێ گێڕا با بڵێ‌ : من بەڕۆژووم ، سوێند بیت بەو زاتەی كە نەفسی ( محمد ) ی بەدەستە : بۆنی دەمی ڕۆژووان لای خوا خۆشترە لە بۆنی میسك ، ڕۆژووان دوو خۆشی هەیە و دەستی دەكەوێت : ئەگەر ڕۆژوو بشكێنێ‌ پێ خۆشحاڵ دەبێت ، وە ئەگەر چاوی بە خوای خۆی كەوت خۆشحاڵە بەڕۆژوو گرتنەكەی .
6- " كُلُّ عَمَلِ ابْنِ آدَمَ يُضَاعَفُ ، الحَسَنَةُ بَعَشْرِ أمْثالِها ، إلى سَبْعِ مِئَة ضعف ، قالَ اللهُ تعالى : إلا الصَّوْم ، فإنَّهُ لي وأنا أجزي بِهِ ، يَدَعُ شَهْوَتَهُ وطَعَامَهُ مِنْ أَجْلي ، ولِلصَّائِمِ فَرْحَتانِ : فَرْحَةٌ عِنْدَ فِطْرِهِ ، وفَرْحَةٌ عِنْدَ لِقاءِ رَبِّهِ ، وَلَخَلُوفِ فَمِ الصَّائِمِ عِنْدَ اللهِ أطْيَبُ مِنْ رِيحِ المِسكِ " . واتە : هەموو كردەوەیەكی نەوە و ڕۆڵەكانی ئادەم پاداشتەكەی چەندە جاری خۆی زیاد دەكرێت ، چاكەیەك بە دە جار ئەوەندەی خۆی تاوەكو ( 700 ) حەوسەد جاری خۆی ، خوای پەروەردگار فەرموویەتی : ... هتد